fast-s

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

علایم بیماری سرخک عبارت است از :تب بالا و چند روزه،آب ریزش بینی،التهاب ملتحه چشم و جوش هایی که بعد از شروع تب ظاهر می شوند.التهاب پرده مغز التهاب گوشی میانی و برونشیت ممکن است در ادامه علایم سرخک ظاهر شود.در بعضی از کشورها میزان مرگ ومیر به 10درصد مبتلایان می رسد. سرخجه نیز با بثورات جلدی همراه است و علایم آن نظیر تب و سرفه خفیف تر از سرخک بوده و بیماری خطرناکی نیست.خطر این بیماری مربوط به خانم های باردار است که در صورت ابتلا احتمال نقص مادرزادی در کودک زیاد است.




این واکسن به صورت زیرپوستی تزریق می‌گردد. و گهگاه در محل تزریق تورم و سفتی گذرا می‌تواند ایجاد شود. از عوارض بسیار نادر این واکسن می‌توان از: تب و تشنج، تشنج بدون تب، تورم غدد بزاقی و مننژیت نام برد که معمولا حداکثر ظرف یک ماه پس از تزریق واکسن می‌توانند ایجاد شوند که مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی‌کنند؛ بثورات پوستی نیز در برخی موارد یک هفته تا ده روز پس از تزریق واکسن مشاهده می شود.




چرا واکسن نوزاد را باید سر موقع زد؟


واکسیناسیون کودک باید بر اساس جدول تنظیم شده ای که پس از تولد نوزاد، در کارت رشد او توسط بیمارستان به والدین داده می شود، سر موقع انجام شود. معمولا وقتی کودک را به خانه بهداشت می برند تا واکسن به او تزریق شود، نوبت واکسن بعدی در آنجا به والدین گفته می شود که باید با دقت آن را به خاطر بسپارند.




تزریق واکسن به کودک


شکی نیست که سطح آگاهی والدین از ضروری بودن تزریق واکسن به نوزادشان بسیار بیشتر از گذشته شده است و شاید تنها درصد اندکی از جامعه، به علت ترس از عواقب واکسن و نداشتن آگاهی کافی در این زمینه، اقدام به تزریق واکسن های ضروری برای نوازادشان نکنند.




به هر حال والدین باید بدانند که چه واکسن هایی برای نوزادشان ضروری است و آنها را از ابتلا به چه بیماری های خطرناکی محافظت می کند.




واکسن هایی که به نوزاد تزریق می شود و یا به شکل قطره (مثل قطره فلج اطفال) به او خورانده می شود، اغلب میکروب ضعیف شده و یا کشته شده یک بیماری است که محققان پس از مدت ها مطالعه و بررسی، به ساخت آن واکسن دست یافته اند.




هنگامی که میکروب ضعیف شده و یا کشته شده یک بیماری به بدن نوزاد وارد می شود، سیستم ایمنی بدن او شروع به تولید آنتی بادی هایی علیه آن میکروب می کند تا آن را از بین ببرد و چون این میکروب توسط متخصصین، تضعیف و یا کشته شده است، بدن موفق به از بین بردن آن می شود.




اما هدف اصلی از تزریق واکسن به کودک آن است که با از بین رفتن میکروب بیماری، آنتی بادی هایی که علیه آن در بدن کودک ساخته شده اند، باقی می مانند و در صورتی که آن میکروب، یک بار دیگر وارد بدن کودک شود، هرگز به آن بیماری مبتلا نخواهد شد.




نوزادی که به دنیا می آید، بلافاصله پس از تولد باید طبق یک برنامه تنظیم شده، واکسن های مختلفی را در زمان های مختلف دریافت کند، زیرا محققین بیماری های خطرناک و کشنده ای را که موجب مرگ و میر و یا صدمات جدی به نوزادان می شود را بررسی کرده اند و با ساخت واکسن آنها، مصونیت های لازم را برای نوزادان به وجود می آورند.


منبع:nininama

  • 3bas bas

 

هنگام خرید یک ماشین جدید، مردم اغلب به نمایشگاه ها یا فروشندگان خودرو با رنگ خاصی نگاه می کنند.

اگر آنها بدانند که انتخاب خاصشان در رنگ های کارخانه در دسترس است، ذهن آنها بلافاصله با خودرو ارتباط برقرار می کند. بعضی افراد رنگ مورد نظر را دریافت نمی کنند و تصمیم می گیرند رنگ کارخانه را به یک مورد دلخواه تغییر دهند.

پس از آن، همه آنها می خواهند از این رنگ دلخواهشان محافظت کنند تا در برابر عوامل محیطی در امان باشد. و حالاجایی است که نیاز به پوشش سرامیکی خودرو دارید.

  • 3bas bas

علایم بیماری سرخک عبارت است از :تب بالا و چند روزه،آب ریزش بینی،التهاب ملتحه چشم و جوش هایی که بعد از شروع تب ظاهر می شوند.التهاب پرده مغز التهاب گوشی میانی و برونشیت ممکن است در ادامه علایم سرخک ظاهر شود.در بعضی از کشورها میزان مرگ ومیر به 10درصد مبتلایان می رسد. سرخجه نیز با بثورات جلدی همراه است و علایم آن نظیر تب و سرفه خفیف تر از سرخک بوده و بیماری خطرناکی نیست.خطر این بیماری مربوط به خانم های باردار است که در صورت ابتلا احتمال نقص مادرزادی در کودک زیاد است




  • 3bas bas

رهن اپارتمان

۰۳
مرداد

 

 

رهن و اجاره آپارتمان در منطقه 22

رهن و اجاره آپارتمان در منطقه 22 این فرصت را به مستاجران می دهد که در منطقه 22 تهران ساکن شوند بهترین آپارتمان ها را رهن و یا اجاره کنند  و از موقعیت مکانی خوب این منطقه استفاده کنند. امروزه صاحب خانه شدن برای بسیاری از مستاجران رویای دست نیافتنی شده است همانطور که می دانید در این سالهای اخیر در همه موارد افزایش قیمت داشتیم . رهن و اجاره آپارتمان هم از این قاعده مستثنی و جدا نیست افزایش و نواسان قیمت بر روی رهن و اجاره آپارتمان هم  تاثیر گذاشته است . به دلیل این افزایش قیمت های بی رویه اجاره نشینی در کشور ما رشد چشمگیری داشته است . رهن آپارتمان در منطقه 22 تهران هم یک نوع اجاره نشینی است در این مقاله هدف ما اشنایی شما با شرایط رهن و اجاره آپارتمان در منطقه 22 است.

  • 3bas bas

این ایده که واکسن‌ها ممکن است موجب ایجاد اوتیسم شوند، در سال ۲۰۱۰ توسط هیئت پزشکی بریتانیایی رد شد و نشان دادند آندرو ویکفیلد، پزشکی بود که به‌خاطر منافع مالی سعی در انتشار چنین ارتباطی داشت، اما هنوز هم پژوهشگران درحال صرف زمان و هزینه برای بی‌اعتبار ساختن کار ویکفیلد هستند. ادعای ویکفیلد موجب کاهش چشم‌گیری در واکسیناسیون در سرتاسر جهان و از جمله آمریکا شد.


  • 3bas bas

 

 

در سیم کشی ساختمان ها، یک سیستم سینی کابل برای حمایت از کابل های الکتریکی عایق شده مورد استفاده برای توزیع قدرت، کنترل و ارتباط استفاده می شود. سینی های کابل به عنوان جایگزینی برای باز کردن سیم کشی و یا سیستم های لوله برق استفاده می شود و معمولا برای مدیریت کابل در ساخت و ساز تجاری و صنعتی استفاده می شود. آنها به خصوص در شرایطی که تغییرات در سیستم سیم کشی پیشبینی شده، مفید هستند، از آنجا که کابلهای جدید را می توان با قرار دادن آنها در سینی، به جای کشیدن آنها از طریق یک لوله، نصب کرد.

  • 3bas bas