fast-s

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی-رفتاری و شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است و به دلیل گستردگی علائم بیماری آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می‌نامند. این بیماری شامل اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت‌ها در سطوح مختلف است. در این نوشته به شما خواهیم گفت که دقیقا بیماری اوتیسم چیست؟


  • 3bas bas

پکیچ دستگاهی است که به جای موتورخانه های قدیمی استفاده می شوند و آب گرم مورد نیاز منزل و سیستم گرمایش منزل را تامین می کند .از مزایای این دستگاه، ایمنی بالا و اشغال فضای کم و همچنین مصرف بهینه سوخت ،می توان نام برد.

  • 3bas bas

درمان غیر دارویی بیماری نقرس با رژیم غذایی مناسب

نقرس یک نوع دردناک از آرتروز است و زمانی رخ می دهد که سطح بالای اسید اوریک در خون سبب تشکیل کریستال ها در داخل و اطراف مفصل می شود. اسید اوریک زمانی در بدن تولید می شود که یک ماده شیمیایی به نام پورین را تجزیه می کند. پورین به طور طبیعی در بدن اتفاق می افتد، اما در غذاهای خاص نیز یافت می شود. اسید اوریک از ادرار دفع می شود.رژیم نقرس

  • 3bas bas

 کولر آبی وسیله ایست که با تبخیر آب، هوای اطراف را خنک می کند. این نوع کولرها در ایران بیشترین کاربرد را دارند به همین دلیل گاهی از آن ها با عنوان کولر ایرانی یاد می شود.

اجزا مکانیکی کولر های آبی شامل

  • 3bas bas

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ورم، قرمزی و درد شدید مفصل شست پا از جمله علائم بروز بیماری نقرس است که  در اثر افزایش اسید اوریک در خون بروز پیدا می کند، اما سوالی که در این میان پیش می آید این است که چه افرادی در معرض ابتلا به نقرس هستند و چه باید کرد؟


در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان اطلاعاتی را پیرامون این بیماری و نحوه درمان آن جمع آوری کرده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

  • 3bas bas

تبلیغات، اقدام به فراخوانی توجه عمومی به یک ایده، خیر یا خدمات از طریق اعلامیه های پرداخت شده توسط یک حامی شناخته شده است. تبلیغات هر گونه ارتباطی است که معمولا بابت آن هزینه پرداخت می شود، و تخصصی برای اطلاع دادن و یا نفوذ به یک یا چند نفراست.
تعریف ساده تر (و مدرن) از تبلیغات می تواند این باشد (  یک پیام ارتباطی که بابتش هزینه پرداخت شده و به منظور اطلاع دادن به مردم در مورد چیزی یا تاثیر گذاشتن بر آنها برای خرید یا چیزی شبیه است).

  • 3bas bas

یک روز صبح با دردی بسیار از خواب برمی‌خیزید و در ناحیه‌ای میان مفاصل دست یا پایتان تورمی می‌بینید که با درد همراه شده و امانتان را بریده است. با چشمانی باز و گرد به التهاب آن می‌نگرید و وقتی پس از چند آزمایش و معاینه، پزشک می‌گوید «نقرس» گرفته‌اید. 

 

با خودتان می‌گویید گوشت به این گرانی؛ سال به ماه هم نمی‌خوریم؛ پس چطور به نقرسی مبتلا شده‌ایم که معروف شده بیماری پادشاهان است و به واسطه زیاده‌روی در خوردن گوشت، آدم‌های ثروتمند را گرفتار می‌کند؟! 

 

  • 3bas bas

بیماری نقرس چیست؟ نقرس یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل می باشد که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. یکی از عوامل افزایش دهنده ی اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه ی "پورین" است.

اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می گردد که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.

حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می شوند. زنان قبل از یائسگی، جزو گروه درگیر با نقرس می باشند.


 

  • 3bas bas

پیشگیری و درمان بیماری نقرس


بیماری نقرس در نتیجه افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می شود. شیوع بیماری نقرس در زنان 9 برابر مردان است.درمان بیماری نقرس معمولا شامل استفاده از دارو می‌شود.

بیماری نقرس چیست؟

  • 3bas bas

است که در اثر افزایش اسید اوریک در خون و در نهایت رسوب آن در مفاصل ایجاد می‌شود؛ این بیماری با درد بسیاری همراه بوده و گاهی میزان آن به حدی است که بیمار حتی توان تحمل وزن یک ورق کاغذ را روی مفصل مبتلا شده خود ندارد، در واقع این درد هنگامی به اوج می‌رسد که رسوبات اسید اوریک شکل کریستال‌های نوک تیز به خود گرفته و در مفصل جمع شده اند.

  • 3bas bas