fast-s

طالع بینی، سنت دیرینه و کهن

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ

 

 

 

طالع بینی چیست؟

طالع بینی، به معنای ارزیابی و تحقیق وضعیت قرار گیری ستاره ها، ماه و خورشید در لحظه تولد هر انسانیست، که به دلیل انواع گرایش ها و دافعه های بین منظومه شمسی در ان لحظه، باعث شکل گیری شخصیت آن فرد می شود. که با دانش ستاره شناسی و آگاهی از قرارگیری و موضع ستارگان و خورشید و قمر، می توان خصوصیات کلی و حتی جزئی فرد را، تا حدود بسیا زیادی، پیش بینی کرد. خصوصیاتی که تا پایان عمر فرد ماندگار هستند. 

تاریخچه پیدایش طالع بینی 

 

این سنت دیرینه، تقریبا به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح باز میگردد و در یونان و هند و مصر باستان و کشورهایی که دارای قدمتی چن هزار ساله هستند رواج داشته و مورد استقبال فراوان مردمان آن سرزمین قرار می گرفته است، تمام سنبل های ماههای تولد مانند دلو، میزان,کژدم و شیر و قوچ و.... همگی از نقوش زیبا و قرار گیری ستارگان در آسمان شب پدید آمده اند و دلیل نامگذاری ماههای سال نیز همین اشکال و رسوم زیبا هستند. اما آنچه که امروزه ما به عنوان علم ستاره شناسی و یا اختر شناسی می شناسیم، ریشه اش به راهبان بابلی در دوران باستان برمیگردد.

انواع طالع بینی 

فال و طالع بینی انواع بیشماری دارد که هر یک از جنبه های گوناگون اما با یک هدف مشترک و آن هم پیش بینی آینده فرد می باشد،به بررسی آن می پردازند. که در ذیل انواعی از آن را نام برده ایم  و یک مورد از پرطرفدار ترین و جالب ترین نوع طالع بینی که  طالع بینی ازدواج  می باشد برای شماتوضیح داده ایم ، با ما همراه باشید.

طالع بینی مصری، طالع بینی هندی، طالع بینی چینی, طالع بینی خورشیدی، طالع بینی ژاپنی و انواع فال قهوه، تاروت، فال ابجد ،کف بینی، فال آونگ و فال چای و ...

اشکال مختلف و نام های سمبل متولدین هر ماه 

 

 

طالع بینی ازدواج

یکی از پر طرفدارترین طالع بینی ها که از دیرباز مورد توجه انسان ها قرار گرفته، طالع بینی ازدواج است. چرا که دانستن این که انسان در آینده با چه فردی و با چه خصوصیاتی ازدواج خواهد کرد هیجان انگیز و جذاب است. اصولا برای طالع بینی ازدواج با فرد مورد نظر، باید اطلاعاتی را مانند ماه تولد، جنسیت فرد مورد نظر و همچنین نام مادر آن فرد در دسترس بلشد، تا فالگیر با توجه به آن ها و اطلاعات اختر شناسی بتواند خوب و بد این ازدواج را پیشگویی کند. همچنین، یکی دیگر از جنبه های فال و طالع بینی که طرفداران بی شماری دارد ،  فال روزانه  می باشد، همانطور که از نامش پیداست این فال هر روز تغییر می کند و بر اساس گردش روزانه خورشید و ماه و زمین در حال دگرگونی می باشد، برای آگاهی از آن می توانید روزانه، به سایت لست مد، سری بزنید و فال خود را  مشاهده و مطالعه نمایید.

یک محقق فرانسوی در رابطه با فال و طالع بینی این گونه بیان می کند که فال و  طالع بینی در رسته شبه علم قرار می گیرند و بعضی دیگر از محققان آن را امری تفننی و صرفا سرگرم کننده می پندارند.باید متذکر شویم که تاثیر جاذبه ستارگان و سیارگان بر زمین و وضع بدن ما بسیار بالاست و این تاثیر در بر حالات رفتاری ما دارد، حتی شما با نگاهی به جزر و مد دریا می توانید به اثرات آن پی ببرید.

منبع: فال امروز ، لست مد 

 

  • 3bas bas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی