fast-s

سرخچه را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۷ ق.ظ

 




صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه گفت : بر طبق بررسی ها و مطالعات گوناگونی که تاکنون صورت گرفته است بسیاری از بیماریهای عفونی و غیر عفونی را می توان با استفاده از تغذیه مناسب درمان کرده و یا روند بهبودی بیمار را تسریع کرد.




وی گفت: سرخچه از جمله بیماری های بسیار مهم به ویژه در بین کودکان است که البته برای پیشگیری از آن برنامه ای ایمن سازی و واکسیناسیون وجود دارد.



کمالوند با بیان اینکه سرخچه را می‌توان با رژیم غذایی مناسب درمان کرد تاکید کرد: در واقع استفاده از رژیم غذایی و الگوهای تغذیه ای مناسب و متعادل، در درمان بیماری سرخچه بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال می‌توان به آب پرتغال، آب لیمو ترش، آب هندوانه ، آب کاسنی، مغز کاهو، مغز خیار، عرض بیدمشک، ماءالشعیر، شیر کم چرب، گشنیز و جوشانده عناب و ترنجبین در درمان سرخچه اشاره کرد.

کمالوند گفت: همچنین مصرف روزانه گل گاوزبان نیز در درمان بیماری سرخچه بسیار مفید و موثر است.

وی یادآور شد: در خصوص میزان، چگونگی و زمان مناسب استفاده از مواد غذایی مرتبط با درمان سرخچه که به مواردی از آن در بالا اشاره شد باید با پزشک و متخصص مربوطه مشورت کرد.


کمالوند خاطرنشان کرد: در طی دوره بیماری و درمان سرخچه، بهتر است از مصرف غذاهای بودار، پرچرب و روغنی تا حد امکان پرهیز کرده و یا مصرف این غذاها را تا جایی که می شود، کاهش داد.


 منبع:.parsiteb

  • 3bas bas

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی